19 April 2011

Stupidity Is Not A Gift

Chapter 161

Nampak sgt aku xde pendirian hidup, baru citer "Stupidity Is A Gift", tetibe "Stupidity Is Not A Gift". Bipolar syndrome nih! Sebenarnye aku xnak citer mende yg aku nak citer sbb xde kaitan ngan aku, tp makin ramai org buat, makin sakit mata aku baca. Kesan die, aku menyumpah org2 tuh. So ade ar sikit efek kat aku.

Facebook. Sape je xde fesbuk? Aku ada 2 akaun, 1 official, 1 lg game poker nyer akaun. Jgn ngada2 nak minx chip poker aku! Dulu2 men tag2 gambar sbb xde grup, skrg da ada grup, so xya tag reramai sbb da senang, post skali, sume dpt bace. Pastu page lak. Mmg trend skrg buat page yg super anjing. Kalo ko tuh artis, aku xkesah la nak buat page tuh, aku pon like page Avenged Sevenfold. Tapi perlu ke buat page berunsur ayat skolah rendah?

Aku xtengok citer hantu kak limah tuh. Gile ape nak tgk? Melawan kepercayaan aku je. Ape yg aku tau, term "kite bako" digunapakai dalam muvi tuh dan sgt meracuni pemikiran anak2 muda dan bapak2 tua. Sampai kalo ada org korek hidung, kite bako. Lecturer ajar bosan, kite bako. Org tua lintas jalan lambat, kite bako. Nilai murni org melayu da xmurni lg. Pernah ke org melayu bernilai murni?

Tp ayat tuh sgt xberkesan kat aku. Aku xske dan aku xpernah gelak dgr ayat kite bako. Skrg ni, org awam yg xde life buat la page2 ngarut nih. Jadahnye kau nak buat page2 tuh? Ko nak org like page ko je kan? Ko bukan kasi org yg like page ko tuh duit ke, taja makanan selama 1 tahun ke, ada free gift ke. Xde.

Makin lama makin ramai yg buat page pasal ayat2 dlm muvi. Aku xterkejut kalo sume perkataan dlm skrip dijadikan page kat facebook. Pastu ramai la budak2 muda especially MELAYU jadi penulis skrip, mix and match je page2 kat facebook, pastu mmg boleh buat muvi boxoffice lg kalah Harry Potter ngan Transformers.

Yg page pasal skrip okay lagi, ada yg lg xboleh bla. "Saya benci blablabla", "Saya suka blablabla", "Tolong singkirkan Amir dr Maharaja Lawak", "Untung la kau ada org sayang" and whatsoever. Ape kes nih? Kalo nak menyumpah tu, sumpah sorg2 la, xyah la ajak org lain menyumpah. Suke tambah dose sendiri. Aku pon xske Amir tuh sbb die mcm anjing tp aku xde lak buat page camtuh. Cube buat mcm aku, sumpah kat blog je. Puas hati gak. Yg pasal "Untung la kau ada org sayang" tuh, what the hell? Ayat mcm budak darjah 1 buat karangan 200 patah perkataan je.

Siyes aku sangat mengeji mereka yg create page yg xboleh diterime akal. Xde keje kan? G la buat mende lain weh drp create page bongok tuh. Serabut mata aku. Serabut!

Masalah tuh diperbesar lg oleh mereka2 yg like page tuh. Siyes anda yg bace nih mesti 1 of them kan? Nak marah aku, marah je. I dont fucking care. Aku tau mende tuh mmg ko saje2 like tp saje2 tuh la yg buat org lain create page camtuh. Kalo xde permintaan, xde la pembekal. Kalo dorg buat page2 anjing tu, pastu xde org like, mmg mende nih xwujud.

Aku harap sangat Mark Zuckerberg buang balik page2 yg xmembawa makna tuh. Jgn aku pulak lepas nih ngada2 like page org tuh suda. Kang aku lak kena maki.


---end of chapter---

6 comments:

Nur 5ruz Husna Nordin said...

aha....betol gak eh..
.gue pon penah terjoin 1 page tuh..." SAYA BENCI MONYET UKM"..ahahaha...kalo pikir balik ...sangat tak relevan page tu di wujudkan.....aha????

themissingikmal said...

mase dulu2 xpe la...skrg da melarat kot...jijik je ngan page2 tah pape tah..haha

..SuRaYa.. said...

hello..sya tk de msa nk like page2 yg tk berilmiah..haha~~..

serabut jer smua2 benda ni.

themissingikmal said...

tau xpe...aku pon serabut gak tgk page2 tuh...hehe

..!l..ya..n! said...

hahha..
gle ahh..
sme3..xske ohh..
stiap hri ade je kuar kt home..
org skian2 like page skian..
pastu gne ayt tuh kt komen or wat status..
mcm ape ntah!!myampah gak tgk..
n hahha..kte sme la,xtgk pon hntu kak limah tuh..
smue dialog2 yg dorg gne 2 dri citer tu ke?err..hehhe

themissingikmal said...

wow yani! xsangka ko pon xtgk citer hantu tuh...hehe
aku same la ngan ko...hehe