15 September 2010

A Blast Of Syawal

Chapter 90

This is the 4th day of eid festival. Is it 4th or 5th? I dont know and aku xkesah pon sbb my definition of raya is rendang. Thats all. No duit raya, no menyelit kat umah org makan kuweh raya, no salam2 minx maaf. Yes, kat umah aku dh xde sesi minx maaf mase pg raya. Itu bkn masa kesedaran, tp tuh mase ikutan. Minx maaf yg jujur ialah minx maaf yg terdetik kat hati nk minx maaf bkn minx maaf ikut giliran.

Hari2ku masey spt biasa, on9. Sampai 4 or 5 syawal, anak buah aku dtg rumah. Muhammad Firdaus Hakimi. Simply call Kimi or abg. Die dh la bahasakan diri die abg, die panggil aku abg, die panggil adik aku abg, Nizam abg Shahril pon abg. Nasib bek die xpanggil mak aku abg gak. Die men laptop aku, budak kecik en, mesti ar nk men sume mende. So die tekan keyboard aku kuat2. Xnmpk pon kt keyboard aku ade button "try me" mcm mainan yg ade jual kat "toy 'R' us" tuh. Tp budak tuh mmg agresif gler. Tp sronok kot sbb rumah jd huru hara terasa kemeriahannye.

Ajak Shahril g ukm sbb nk amek buku kimia. Konon2 nk bc ar kat umah. Nizam balik keja kol 3, so menyinggah Mid Valley The Garden. Pastu berangkat ke ukm. Kat ukm xde org. Siyes. Ade 7 motor kot. Ade ar brp kete je yg tersadai kat parking tuh. Mende baru kat kolej, kat blok 8 ade tpt teduh tok kete. Maybe tok pengetua je kot. Pastu kat toilet aku, ade pintu baru. Dlu pintu pecah kot. Budak laki mandi siap hentak2 pale kat pintu sbb tension blajar kot. Xsabar nk menjalankan kehidupan baru kat ukm.

Berambus balik umah, singgah bli satay kajang. 50cocok je. Cukop kot 50cocok tok 1 family yg nyaris mencecah angka 10 org. Pastu menyinggah kedai ape tah nk bli baju tok along. "saiz xs hingga xxxxxxs". Siyes aku mcm xcaye wujud kedai tuh. Bli la baju 1 tok along nk buat die happy. Baju along, aku yg pilih ye. Aku xkuar duit tp along kena ucap thx kat aku sbb pilihkan baju along. Sesampai umah, terus makan satay. Rupenye xcukop. Mende kat umah ade berapa perut tah. Sorg dh ley anggap ade 2 perut. Aku dpt mkn 6cocok je kot. Tp siyes sronok tgk sume berebut amek satay. Happening gler, dh lame xrase camnih.

Ptg tuh pulak kuar lg g KLCC. Bkn shopping tp amek akak aku along lak. Merayau lg sambil usha2 KL mcm org baru 1st time aku masuk KL. Dihalau pakgad adalah perkara bese kalo tunggu org. Tuh la penyebab utama pakgad dibenci seluruh masyarakat Malaysia. Seminit 2 lepas kene halau, akak aku baru kuar drp FitnessFirst dgn badan berpeluh. Harap2 die kurus sikit sbb kalo xmuat baju yg baru dibeli tuh, boley tukar.

Malas nk sambung citer kat sini. Terpakse sambung citer kat bab 91. Sedutan bab 91, aku kuar merayau kol 10 am spi pg.


---end of chapter---

No comments: