22 September 2010

The 3rd "Last Chance"

Chapter 92

Teeth story. Bkn Toothfairy. Bkn gak citer pasal vagina dentata dimana ade gigi kat vagina. Citer tuh geli ye dan cerita tuh mmg betul ada. Secret weapon pompuan boley memusnahkan secret weapon laki. Seram! Skali lg, teeth story. Aku dilahirkan tanpa gigi. Bersyukur sgt2 sbb xde gigi. Sbb kalo ade gigi, xde hancur abdomen mak aku?

Aku meningkat dewasa. I mean, kanak2. Tumbuh ar gigi 1st stage, gigi susu. Wait, mase baby pon da tumbuh kot. OK. Mase kanak2 ar gigi susu tercabut. Mase tuh xde kesedaran lg pasal conservation of teeth. Ape beza teeth ngan tooth? Same je kot. Makan ar gula2 yg tujuannya dicipta untuk menghancurkan gigi kanak2 dgn alasan, kalo patah boley tumbuh balek. So setan gula2 bermaharajalela dlm otak aku, byk gler gule2 yg aku makan tp xgosok gigi mlm2. Penah je makan gula2 mase nk tdo.

Bertambah dewasa. Gelaran lain, remaja. Zaman ingin mencuba. Tp aku xpenah nk try isap rokok atau shisha sbb iman aku kuat. Xske mende2 yg merosakkan diri yg dh sedia rosak nih. Kesedaran ade sikit lepas insiden gigi pecah mase makan jemput2 atau cengkodok. Pastu baru ar pandai nk gosok gigi. Tp mase nih, gigi susu sume dh jadi fosil. Sume gigi kekal je. Nih peluang ke-2 aku nk rase bagaimanakah rasanya mempunyai gigi yg cukop.

Semakin dewasa. Skrg muke dh matang, bak kate member skolah, dh mcm bapak org. But im 19 ok. Member kos geologi bernama Aqilah or Kila the Killer ckp aku nmpk matang sbb berambut baru. Rambut raya. Betul ke? Xde kaitan ngan gigi. Aku buat appoinment ngan doktor gigi sblm puasa. Tp tarikh yg ade, mase 1st pose. Mase tuh aku demam. So appoinment yg termeterai, 22 September.

Malangnya, 2 3 hari sblm 22 September, malapetaka berlaku. Gigi aku pecah sbb makan pedal. Nasib bek appoinment dh terlampau dekat. Xde ar tension2. Tp sengsara kot makan. Time nih la menyesal sbb kecik2 dulu xske gosok gigi.

22 September, aku masey 19 tahun. Aku g jumpe doktor gigi. Doktor tuh gerudi gigi2 aku. Whe most embarrassing moment is bile die tampal gigi aku. Air mate aku terkeluar. Aku mase tuh ngah stare kat mentol kat atas pale tuh. Mesti die ingat aku menangis sebab sakit. Dem! Nk explain nape air mata aku terkeluar time tuh xley lak sbb die ngah gerodok gigi aku. So terbuku la kat dlm hati nk gtau reason nape air mata aku terngalir.

Siyes mate aku sgt sensitive. Bkn sensitive boley bace pembaris spi nilai micro. Tp sensitive kat cahaya. Lg tepat, silau. Nek kete mlm2 mesti mata aku sakit sbb silau ngan sinaran cahaya kereta bertentangan arah. Kalo tgk org men Need For Speed pon aku boley menangis. Menangis pasal tgk kehebatan dorg create game kete tuh. Boley bla! Game2 yg pantas pon boley buat air mata aku terbazir. Mmg mata aku dicipta sedemikian. Terima je ar.

And now its almost 9:20 pm. And my gum still bleeding sbb bengkak hasil dr cucian gigi. Aku da bosan da nk menapak kat toilet nk kumur2 sbb xtau bile darah tuh nk coagulate. Nak makan skrg lg susah. Aku da mcm org tua. Makanan kene lembik, i mean xkeras. Air suam. So aku akan jaga pemakanan aku tok 3 minggu sbb aku ade 2nd appoinment nk tukar tampalan tersebut jd permenent. Harap2 aku dpt 3rd chance tok merasa makanan tanpa sebarang rasa gusar.

Pengajaran:
-kita hendaklah mengamalkan memberus gigi menggunakan berus gigi soft apatah supaya lebey bersih.
-kita hendaklah berjumpa doktor gigi 6 bulan sekali untuk mengelakkan berjumpa ngan mereka 3 minggu dr skrg.
-kita hendaklah menggunakan ubat gigi Colgate ape tah yg membantu mencegah pembiakan bakteria selama 24jam dan dipersetujui oleh kakak kepada member kakak aku sbb die doktor gigi.


---end of chapter---

No comments: