09 April 2012

Week #6 : Semangat Yang Hilang

So far, berat aku stay je. Turun sekejap lepas tu naik balik. Susah nak concentrate untuk kuruskan badan sebab 3 hari duduk dekat rumah. Banyak masa untuk makan. Dah la aku yang masak. Tapi kalau mak aku masak lagi teruk sebab aku makan lagi banyak. Tak kesah la apa pun, berat tetap tak boleh nak turun.

Sekarang cuti pertengahan semester. Tah berapa la berat aku sekarang. Malas dah nak timbang. Semangat dah hilang katanya sebab duit dah tak ada, thesis tak start lagi, kena jadi tukang masak dekat rumah dan macam-macam masalah lain yang tak perlu diceritakan. 

Tadi tengok cerita extreme makeover weight loss edition. Chris Powell jadi trainer selama setahun. 3 episod aku tengok semua turun 180 pounds ke atas. Tapi 1 tahun la. Lepas tengok cerita tu, semangat terus datang sebab aku terpikir aku yang gemuk sikit tak kan tak boleh nak lari kot. 

Kalau aku ada duit, aku nak beli yoga punya karpet tu. Boleh aku exercise dalam bilik dengan tenang. Masalah sekarang cuma aku tak ada member untuk bersaing dengan aku so program aku boring sikit. Lagu pon tak ada lagu baru so mood selalu lari sebab dengar lagu sama.

10 minggu tinggal untuk turunkan 20+ kg adalah mustahil. Tengok je la apa yang akan berlaku nanti. Kalau dapat capai target, alhamdulillah. Kalau 10kg behind target pun alhamdulillah. Yang paling penting aku nak turunkan berat badan.

No comments: