17 April 2012

Doughnut For Everyone

Beberapa minggu lagi akan tamatlah drama Menara Gading : Indah Khabar Dari Rupa. Tapi sebelum meletakkan cover buku yang tebal di belakang novel mini ini, aku ada satu hajat yang perlu ditunaikan. Hajat yang telah lama dihajatkan, berhajat untuk mengkotakan hajat yang telah terhajat iaitu membuat donat.

Doughnut mempunyai dua suku kata iaitu dough dan nut. Apabila dough dan nut disatukan, maka jadilah resepi baru Gardenia yang belum wujud. So far, tak pernah pulak aku guna nut untuk buat donat. Apa-apa pun, donat akan menjadi tahi selepas dihazam sama seperti makanan lain.

Kalau tak ada masa sehingga super final exam, insyaallah aku akan buat doughnut pada hari terakhir exam major iaitu pada 27 Jun. Disebabkan exam pada pukul 12, maka saya wajib membuatnya dalam pukul 7 pagi sebab amek masa jugak nak balik ukm. Kalau lagi cepat lagi bagus. T&C apply.

Syarat yang dikenakan.
Warganegara : Malaysia, Indonesia
Agama : Islam, bukan islam
Jurusan: Sains Nuklear
Umur : Senja remaja
Status : Baligh, berakal

Cuma persoalan sekarang, donat tu nak letak gula sahaja atau nak letak coklat? Atau depends kat aku nak guna gula atau coklat? Atau ada cadangan lain? Hmmm. Semoga grad bulan 10 ni.

3 comments:

arifpaan said...

coklat pelis. :3

themissingikmal said...

aku pon rasa nak letak coklat. xde la nampak macam donat 3 rm1.20

Nur 5ruz Husna Nordin said...

cun!!! letak coklat sodap cik yush okeh.... t i sponser coklat sodap taruk atas donut tuh. <3