27 February 2011

I Am The Mistake

Chapter 142

Kelahiran aku adalah satu kesilapan. Kelahiran aku tidak membawa kebaikan kepada sesiapa malah membawa kecelakaan kepada semua especially mak aku. Masa kecik lagi aku dah menyusahkan mak aku. 9 bulan mak aku mengandungkan aku, lepas lahir je, 9 bulan aku demam. Mak aku terpaksa bersusah payah bawak berubat. 18 bulan mak aku diuji.

Aku dilahirkan xsama seperti mereka. Aku sangat rasa camtu. Yeah im a freak. Aku selalu berada dalam dilema. Kenapa? Kenapa aku camni? Walopon aku dipanggil alim, tp aku xsealim org alim. Langsung tak.

Masuk skolah, masuk tusyen, tapi xpandai2 gak. Kat universiti pon aku still bodoh. Bila aku nak pandai? Aku rasa aku xpernah membanggakan mak aku walopon tiap2 hari mak aku kasi duit. Membazir je.

Masa2 skrg ni lak, aku selalu dapat musibah. Sikit2 sakit. Mmg drp kepala spi kaki ada je penyakit. Kesannye ape? Mak aku yg susah. Aku selalu mengadu kat mak aku kalau aku sakit. Selalu aku lap2 darah aku, mak aku nampak. Kadang2 darah tu keluar kat depan die. Ye mak aku susah hati. Skrg ni ada penyakit baru. Aku xnak sebut. Tapi mende tu buat aku xboleh bergerak bebas. Aku lemah. Sangat lemah.

Mak aku yg ada penyakit arthritis yg buat die susah nak berjalan pon terpaksa masak tok aku. Mak aku lg kuat drp aku. Sbnrnye byk lg masalah aku bg kat mak aku tp aku xnak gtau. Serious aku teruk mcm sampah keluarga. Xberguna.

Aku dh xtahan ngan kehidupan aku. Sakit aku xdpt nak explain. Every second i just feel the pain. Please take a needle and cocok diri sendiri setiap saat. Mcm cerita saw. Aku yg selalu bersabar dah xdpt nak tahan lg. And you know what? Aku pernah pikir nak bunuh diri walopon aku tau tu dosa besar. Tp aku dh sgt2 xtahan ngan ujian ni. Aku xtau apa nak buat.

Aku memang xsepatotnye dilahirkan. Kalo ditakdirkan aku bunuh diri, aku cuma nak ringankan beban mak aku. Aku xnak mak aku yg dah sakit jd semakin sakit. Alim sayang mak. Abah? Xpayah cakap la.

So far, alim waras lg. Alim xnak bunuh diri. But when the time come, i'll do it. Aku bersumpah kalo ada yg baca mende nih pastu citer kat org, setiap hari aku akan doakan ko masuk neraka.


---end of chapter---

4 comments:

kiki said...

jgn mcm tuh mal...kitorg kn ade....at least ko saket,walopon x bnyk,ak ade gak pedihnye beb/..

themissingikmal said...

oh my kiki...aku sgt bersyukur sbb ada kawan cam ko...perlu ke aku gtau yg ko antara org yg paling aku rindu?

ini p/a/n/d/a o.k!! said...

kuatkan semangat ok!
we r here even sekor2 jauh,tp u still in our heart!!!

themissingikmal said...

smgt kuat, tp pointer je xkuat. hahaha. korg la kawan terhebat. the bestest bestest frens.