25 February 2011

How A Day Could Get A Little More Jinxier

Chapter 141

Rabu. Hari yg aku tunggu2 sbb aku nak main boling ngan rumetku tersayang. Sounds pretty gay rite? Aku dah lama xkeluar ngan rumet walopon tiap2 hari ngadap muke die. Tp rabu tu la rabu termalang antara rabu2 lain yg aku pernah lalui. Kemalangan bermula sehari sblm rabu, slase.

Selasa. Hari yg sgt baik untuk membuat amal jariah. Aku dok kat umah membuat beberapa puluh gelung donat. Aku mmg buat donat tu untuk Suraya dengan Kellie sbb aku xpernah kasi dorg. Jadi, alang2 dah buat, aku bawak la byk sikit tok member2 len. Habis donat aku kasi org. Sape2 yg xdpt, nnt kalo ada rezeki, aku buat tok kalian.

Mlm tu lak, tetiba aku sakit tgn. Super sakit mcm baru lepas men golf. Kalo pikir balik, mende yg menyeksakan aku hari tu cuma menguli tepung je. Tp aku mmg bengang masa menguli tepung, jadi aku ramas dough tuh sekuat2 hati. Tuh yg sakit tuh. Mcm mane nak men boling kalo sakit tgn?

Rabu. Aku kuar ngan rumet g bastop. Nyinggah kejap kat H-mart nak beli panadol extend. Katenye tok muscle pain. Aku beli la. Kuar je kedai tu, tgn aku terus ok. Mende aku xtelan pon panadol tu, baru je pasang niat. Alhamdulillah.

Spi tpt boling, xdpt nak men sebab budak2 skolah ada tournament antara skolah lak. Ada 6 lane je yg dorg bukak tok public. Tp malangnye, sume lane da penuh. Padahal bisnes hour start kol 10, time tuh kol 9:55. Terbaik lah!

Nak g makan lak. Singgah kedai nasik ayam ape tah nama die, tp makanan xde lg. Staff baru spi. Ape nak makan? Dem!

G kfc lak. Moja da bengang. Die order dinner plate sbb die dah kurus katanya. Die takut org ejek die kurus. Fuck you rumet! Ko gemok! Tp ape yg die hajatkan tuh xkesampaian sebab time tuh dinner plate xde. Yg ade menu breakfast. Motip time breakfast nak makan dinner? Camner la rumet masuk universiti? Malangnya nasib kitorg.

Singgah mydin sbb moja nak nyopping barang mandi. Pastu breakfast kat metro kajang. Aku makan sizzling minum nescafe. Guess what? Sizzling tuh cair, nescafe pahit. Dalam kata lain, xsedap!

Aku ngan moja ada g kat mesin penimbang. Moja 68kg 166cm. Aku 89kg 171cm. Celakalah mesin penimbang! Mesti berat selipar hijau aku tuh. Aku bkn 171cm, aku lg tinggi ok! Fak fak fak! Pulanglah kami ke kolej.

Igtkan jinx tuh da hilang. Mlm tuh lak datang la penyakit lain. Setiap kali aku bergerak, aku mesti rasa sakit. Siyes sakit. Aku tidur je petang td. Malam lak, aku balik umah. Kalo aku dok kat ukm, aku terbaring je la sengsorang. Kalo dok umah, aku bole beborak2 ngan sape2 kat umah.

Kenapa aku diduga dengan kesakitan secara berterusan? Aku xsanggup nak menghadap mende tuh. Aku da penat. Aku da bosan. Harap2 aku boleh bertahan. Jgn la spi aku terjun tingkap sbb xtahan sakit.

Kalo scan badan aku, mesti byk gile penyakit aku. Nak pusing kepala sakit, nak gerakkan tangan sakit. Kalo aku nak listkan, bile tah aku dapat post entri ni. Jd bek aku simpan je dlm hati. Biar aku menjerit tanpa bunyi. Biar aku sengsara dalam kesunyian. Kalau itu kehendakNya. Semoga sakit aku nih membuatkan aku lebih mengingatiNya berbanding sebelum ni.

I need to breathe. I want to feel free. I want miracle. Kalau la aku boleh hidup tanpa sebarang penyakit dan kesusahan walaupon hanya beberapa saat, aku sangat2 bersyukur.

But for now, i need rest. Harap2 sakit2 tu hilang.


---end of chapter---

2 comments:

..SuRaYa.. said...

emm..

thnks 4 donat tu.serius,kau buat lebih sedap dari aku.thnks a lot..

take care,jaga kesihatan tu.think +ve..

Allah berikan kita kesakitan supaya kita lebih menghargai waktu sihatnya kita. Apabila kita sakit, kita mula berfikir dan muhasabah diri tentang kesilapan masa lalu kita. Kan itu baik untuk kita lebih dekat kepada-Nya.

themissingikmal said...

thx suraya...i'll take care of my health