17 February 2011

Judging By The Blinds

Chapter 138

Typical Malaysian. Same je ngan penghuni dunia, aku pon xterkecuali. I just wonder how people judge other human being? They judge with their own eye, ape yg dorg nmpk. 1st skali akan timbul spekulasi negatif. Percayalah. Kalau dah terang2 negatif, xkan nak cakap positif lak kan? Tapi yang menyedihkan lagi, spekulasi negatif itu sendiri akan buat orang tuh label orang lain baik atau buruk. Tapi macam mana dorang label? Bukan macam kat facebook, main tag tag tuh, dorang akan judge melalui perwatakan luaran. Orang yg muke xde jerawat, mesti dianggap baik and vice versa.

Contoh terhebat, aku sendiri la. Nampak baik kan? Muka pon makin sembuh. Tapi semua tak tau betapa buruknya perangai aku. Serious! Tak ada sapa tau apa yg aku pernah buat masa dlu. Aku sangat menyesal sampai skrg. Sangat mustahil aku nak cerita dekat blog ni. Bodoh la aku kalo aku citer kat sini pastu tak buat private.

Aku nak citer pasal org yg judge aku. Aku mmg suka kalo org judge aku. Cakap aku tuh la, nih la. Sebab pada aku, itu hak dorg nak judge aku but seriously, i dont give a damn. Aku suka org merendah2kan aku tapi aku xtau kenapa. Aku suka org mencarut2 kat aku sbb aku rasa carutan tu adalah "kata penguat ayat". Tapi aku sendiri pon kutuk diri sendiri. Jadi, aku xkesah la kalo member2 nak kutuk2 aku.

Cuma ada 2 perkataan je yg aku sgt xleh terime. You find that 2 words and congratulation, youre my worst enemy. But sometimes, aku pon xkesah ngan 2 words tuh. Dah bosan dgr kot. Cuma aku sangat tak puas hati kalo member baru kenal 1 2 tahun, pastu judge aku mcm die yg lahirkan aku, kenal sape aku. Aku sendiri xkenal diri aku, nih ko seskati je judge aku mcm ko tuh parent aku. Hampeh!

Sebelum judge org, judge diri sendiri dlu. Paham? Kalo ko geng aku, aku benarkan.


---end of chapter---

6 comments:

Anonymous said...

I DONT UNDERSTAND. WHAT SHIT R U TALKING ABOUT. HAHA.

themissingikmal said...

this piece of shit is totally subjective...

ini p/a/n/d/a o.k!! said...

macam aku dibenarkan kutok kan?? :P

themissingikmal said...

anda sangat WAJIB mengutuk aku...kalo x, hidup aku xceria...wakakaka

kiki said...

ak lak??boleyh x??

themissingikmal said...

of course bole darling...