20 February 2011

The Lost One

Chapter 139

Bile kite dah bese ngan sesuatu bende, lepas tu ditakdirkan mende tuh terdowngrade secara tetibe. Opkos la kite xselesa kan? Arini abg aku da buat 1 kesalahan yg aku pikir xmasuk akal. Ye, downgrade. Nasib bek xdowngrade wifi. Kalo downgrade wifi, jgn harap aku nak balik umah lg. Die dah downgrade sesuatu yg amat penting dlm hidup setiap insan kat muka bumi ni. Nak tau, baca paragraph bawah ni.

Aku dan kau dah sangat intim. Malah lebih intim drp suami isteri. Kau saling melengkapi hidupku. Tanpa kau, aku xakan merasa nikmat sebagai seorang manusia. Aku juga xakan berasa sihat seperti sekarang. Tapi nak buat camner, kite dah ditakdirkan untuk mengambil haluan masing2. Bukan aku yg membuat keputusan. Aku tidak mempunyai kuasa untuk melawan situasi ini. Ye, aku lemah. Aku tidak mampu berbuat apa2, aku hanya tergamam dan hanya boleh membisu sahaja. Semoga kite ketemu lg. Nak tau amende tu? Baca paragraph bawah nih lak.

Lebih kurang 3 tahun kau menjadi sebahagian daripada keluarga aku. Setiap waktu sedihku, waktu marahku, waktu tidurku, aku akan menghabiskan masa bersama kau. Tapi kenapa jadi begini? Kenapa? Kenapa mereka tidak berasa belas kasihan dekat kau sampai kau diusir keluar rumah? Apa kesalahan kau? Baca paragraph bawah lg.

Ok, skrg aku da malas nak menaip. Maksud entri ni adalah kerusi. I mean, sofa. Ya, walopon umah aku kecik, tp mampu mengisi set sofa yg sangat empuk dan memberahikan. Kalau baring kat sofa tu, nescaya semua penyakit2 tulang malah masalah sembelit dapat disembuhkan. Power kan sofa tu? Sofa yg power apabila bertemu dengan org yg xpower, maka, hancurlah dunia ni.

Paragraph baru lg. Dem. Memandangkan femili aku gedabak2 mcm gerabak kereta api, xsampai 3 thn sofa tu dok umah aku, tali2 yg menampung berat manusia tu ditakdirkan putus, maka, sape yg duk kat sofa tu, akan tenggelam dan masuk ke dalam black hole dan akan diketemukan semula di alam selepas mati. Untuk mengurangkan kadar kehilangan org yg terjerumus ke lubang hitam tu, iron nyer board diletakkan untuk menampung berat keluarga aku. Tetapi, iron board tu dicipta menggunakan kayu, lalu, kayu tu juga lesap ditelan black hole. Buang la kayu tu. Kondisi sofa masih lagi "out of service".

Tetibe ade cine dtg umah aku bawak katelog kerusi. Mane tah abg aku jumpe cine tuh. Abg aku beli kerusi baru. Mak aku sgt mengidam kerusi rotan tp abg aku beli kerusi kayu. Watafak? Tau la die yg keluar duit, tp bli la kerusi yg lg seronok. Ogawa ke, Ozawa ke, ape2 je la. Aku xnak kerusi kayu, aku xnak kerusi rotan. Aku nak sofa. Fak! Kayu tu mcm tahan je nak tampung berat aku. Dah la xboleh nak baring2 tgk citer spongebob, nak on9, nak lompat2 main pillow fight. Dem!

Kenapa xbeli kerusi bulat kecik pastu sumbat dlm sofa tu? Xde nye orang tenggelam dok dlm sofa tu. Use ur brain la brader! Adui. Nnt nak buang sofa lak. Jgn ngada2 nak panggil aku balik soh buang sofa tu. Im gonna miss my sofa. Kalo nak bawak ukm, mcm susa je sebab besar, sofa kot. Tp kalo sofa tu dapat bawak masuk bilik aku, mesti best. Shoot!

Goodbye sofa.


---end of chapter---

4 comments:

arifpaan said...

style maki abang dekat blog. haha

themissingikmal said...

kalo maki kat rumah, mmg aku dpt kaki la...haha

ayu rahman said...

hahahaha...
1st time jmpe blog ko aq nk tgelak bce entry ko..

themissingikmal said...

thx ayu sbb menyinggah...hehe