13 February 2012

Valentina

Habis tu valentine ni boleh sambut ke tidak? Bergaduhlah wahai manusia dan kalau boleh politikkan semua benda lagi-lagi nak dekat pilihanraya. Setahu aku, aku tak daftar mengundi lagi. Rasa macam tak nak mengundi sebab tak kesah la siapa yang menang sebab semua jahat. Aku tak kesah langsung pasal mereka sebab harini harijadi blog aku. Yeah alasan yang sangat kukuh.

Tahun #3 blog ni aku nak tulis tajuk dalam bahasa melayu bergantung kepada jari aku sama ada nak bahasa melayu ke bahasa lain. Tadi dekat berita ada orang cakap bulan bahasa anjuran kerajaan adalah sangat berjaya. Kempen senyum sangat berjaya. Yay! Yay kau! Aku tak tahu apa definition berjaya yang dipahami orang tu. Berjaya la kot sebab Senyum, Tak Perlu Kata Apa-Apa. Senyum. Penggunaan short-form merosakkan bahasa melayu? Aku rasa semua ilmuwan dalam bidang bahasa melayu TAK PERNAH guna short-form seumur hidup. Kan? Sebab tu dorang jadi pakar bahasa.

Dah lari niat dah ni. Ok about the guest book tu, rasa tak nak buat buku. Atau nak buat jugak? Mungkin kena pergi kedai dulu tengok yang mana senang nak buat. Wedding gift pon aku tak ada idea nak bagi apa. Memang mustahil la aku nak bagi set cawan atau rak kasut. Abang aku kot yang kawen bukan orang lain. Dah tak sampai sebulan je lagi tapi family aku boleh relax lagi. Perlu ke risau?





1 comment:

nur said...

hey..happy belated birthday~
hehe