08 July 2013

Evolutionary Xperia Z

Walaupun telah berkubur niat nak beli Xperia Z, tak bermakna aku tak nak beli Xperia Z. Sedangkan manusia yang telah mati boleh dibangkitkan, inikan pula Xperia Z. Tapi aku tak nak beli Xperia Z sebab aku sangap Xperia Z Ultra.

Xperia Z.

Introducing Xperia Z Ultra. Apa tah beza?

Kalau nak tengok spec between these two bad ass phones, you can find it by yourself or you can just simply click this. Major downgrade on pixel densities and camera resolutions. Yang lain semua upgrade lah. Including the price, of course.

Katanya drawback untuk Xperia Z adalah view punya angle. So Sony tukar from Bravia Engine 2 to Triluminos yang katanya menghasilkan truer color. Kalau nak cerita part macam mana cahaya tu dihasilkan guna red blue green pastu kaler putih pastu reflect bagai takut kau tak paham. Sebenarnya aku sendiri malas nak faham fizik di belakang skrinnya. Can we move on?

Walaupun agak terangsang tengok henfon ni, saiznya yang 6.4 inci sangat membuatkan henfon ini tidak menyelerakan. Nak aku letak dalam seluar dalam?

Untuk henfon yang praktikal, aku akan beli Xperia ZR. Main reason nak beli ciptaan ini adalah the best of Xperia Z diterjemahkan pada Xperia ZR tapi even better sebab battery dia removable. Yang menyedihkan secondary camera 0.3MP. Jadahnya? Whatever! Aku bukan nak buat duck face pun. Asalkan a lot cheaper dan compact.

Baru nampak lain tapi kurang exclusive berbanding kat atas.

No comments: