03 September 2011

Another Leaver

Ahmad's last child is finally made it to university. Harini last day dia bergelar sampah. So, ada la parti kecil-kecilan untuk dia. Mak masak kari kejap lagi, kira parti la tu kan? Lol.

Actually aku terkilan sebab dia dapat course yang dia tak pilih walaupun bukan dia yang isi upu. 3.42 kot pointer dia. Mungkin sebab dia belajar akaun. Kalau aku yang dapat pointer macam tu, mesti aku sekarang belajar kulinari. Tak kisah la course apa pun kalau pandai cari peluang, berjaya la nanti. Aku yang belajar nuklear pon tak perform, harap-harap adik aku dapat DL setiap sem.

I guess my mom is very proud of us. Walaupun mak tak pergi sekolah, 5/7 anak mak masuk universiti. Mak sangat awesome! Tak perlu pergi ke sekolah untuk jadi a good parent sebab kat sekolah memang tak ada subjek macam tu kan abah? Just kidding. Abah pon layak dapat kredit. 

Itha Ahmad. UKM. SME bank. Tanggung semua orang.
Lizawati Ahmad. Tak masuk u tapi bakal membuka perniagaan kedai makan dekat Oasis Mid Valley kalau ada modal. Harap-harap dapat la modal tu lepas tu bukak kedai end of this year. Boleh makan free.
Hisham Ahmad. Died when he was 17. :(
Nizam Ahmad. UUM. Garden Hotel. Tolong tanggung orang lain.
Shahril Ahmad. UITM. Tinggal 1 sem. Nyaris jadi artis. Ada bisnes sewa PA system.
Ikmal Ahmad. UKM. Nobody.
Shahir Salleh Ahmad. UNIMAP. Baru nak masuk.

5 years from now, we are no longer ordinary family, kami adalah golongan elit. How cool is that huh?

4 comments:

..SuRaYa.. said...

adik ko dapat cos ape?skrg pointer tinggi2 pon tk menjamin apa2..

themissingikmal said...

international business...abg aku ckp mende tuh 2pointer kat matrix pon boleh dapat...tp etlis die dapat sambung belajar...ok la tuh

chuck said...

Alhamdulillah..semua adik beradik berjaye... :)terutama Ikhmal Ahmad(peminat setia The Libertines :))))) )

themissingikmal said...

hahaha...xsabar nak tgk ko grad..nanti aku pasang lagu avenged sevenfold kat dectar...haha