24 December 2010

The Missing Students In Nuclear Science

Chapter 128

Where are they? Soalan pertama yang akan muncul daripada soalan yang ditujukan tadi adalah, siapa "they" tuh? Nanti nama mereka akan disiarkan. Nih bukan nak aibkan siapa-siapa, tapi untuk peringatan untuk diri sendiri. Because i dont want to be like them. HELL NO!

Nuclear science. Sebelum kitorang si pelajar kursus ni bunuh orang lebih ramai orang awam bila dah bergelar graduan nanti, kursus nih dah bunuh kitorang dalam kuantiti yang ramai jugak. Ini serious. Tahun 1 menyaksikan pemergian Irsyad daripada Sains Nuklear. Agak terkejut juga la masa tau dia keluar course. And now, dia kat Sains Politik. FSSK sajo! Xjauh pon.

Sekarang da final sem untuk tahun 2. Sorang tuh dah pasti xada dalam kelas lagi, Bone. Kalau xsilap, Sayza bagitahu yang Bone nak apply Marine Science. Kot la. Tapi xtau lagi result dia macam mana, dapat ke x Sains Marin tuh. Aku berharap Bone dapat la Sains Marin tuh. Kalau xdapat, nak kerja apa dengan sijil SPM? Susah wei.

Hari ini aku merayau sebentar dengan mak aku + abang aku kat PKNS sebab aku nak mp3 aku balik setelah beberapa bulan mp3 aku menginap di rumah member abang aku. Tetiba, Paul datang cerita pasal last day dia kat UKM. Paul nak berhenti? Atau dia main2? Aku xsure. Tengok la minggu depan, Paul ada ke x. Kenapa berhenti tapi xtukar course?

Kiranya sem 2 dah kehilangan 2 orang. Aku yang pointer 2.3 ni macam mana? Nak dibom oleh Sains Nuklear jugak ke? Sijil SPM je yang aku ada. Serious sekarang aku dah cuak. Sesangatlah cuak.

Aku harap2 xada orang lain yang jadi mangsa pengeboman Sains Nuklear sem depan sampai grad. Ingat, kita ada 2 nuklear power plant yang tengah dibina. Kerja itu pasti.

Menurut side aku yang baik:
"Biar betul dorang kene kuar? Xkan dorang xjawab pape dalam final?"

Menurut side aku yang jahat:
"Aku xnampak dorang kat dalam kelas. Macam mana nak jawab final? Xkan dorang boleh perform kot"

2 benda tu la yang bermain kat fikiran aku. Tapi nak buat macam mana, dorang dah xada. Aku doakan dorang berjaya kat field lain. Mungkin dorang xada rezeki kat field nuklear nih. Who know they will make a lot of money compare ngan kitorang yang masih berperang nih?

Goodluck guys. No more leaver please.


---end of chapter---

6 comments:

arifpaan said...

aku pun tak pasti ade lagi ke tak ni. sebab aku rase nak straight buat phd.

IQBAL ZARIN said...

kiranya sem lepas ni semua kos teruk ea rslt??? same la bebudak aktuari... semua drop... budak deanlist pon drop gile2...

..SuRaYa.. said...

setiap hari aku tinggalkan bangunan sains nuklear..camne ek nak buat?.terpaksa lah tinggal kat kolej yang berbintang2 nie..

themissingikmal said...

arip, camtuh aku pon xsure ade lagi ke tak sebab aku da dapat tawaran jadi saintis...

themissingikmal said...

iqbal zarin, sume kos? nih sume salah xde studi week...akak saripah hapsah bersalah ke?

themissingikmal said...

suraya, ketua program pon dah cakap, "janganlah kamu sayang sangat untuk meninggalkan UKM"

tapi aku upgrade statement ketua program, "janganlah kamu terlalu sayang sangat untuk meninggalkan bangunan sains nuklear"