26 December 2010

How To Celebrate Christmas

Chapter 129

Apa yang akan dilakukan oleh manusia normal apabila berasa bosan DAN BERDUIT? Semestinya mereka akan ke Tabung Haji dan menyimpan duit untuk melaksanakan haji tahun hadapan. Kan? Kalau tak pon, mereka akan pergi ke jalan Chow Kit lepas tu sedekah duit kat orang kurang upaya yang sentiasa diperhati gengster2 kat sana. Tapi, malangnya aku xberbuat sedemikian.

Pagi Krismas seperti tahun2 lepas, berlari2 menuju ke tempat pokok krismas diletakkan dan mencari2 stokin kaler2 fancy sambil mengharapkan hadiah berupa dildo. Tapi apa yang lebih malang, aku xsambut krismas. Jadi, tak ada la aku cari dildo tu.

Adik aku mempelawa aku berjoli kat Mid Valley. Ye la, mane lagi aku nak pergi kan selain Mid Valley? Agenda pertama sekalu orang berduit, tengok wayang. 1 hari, 2 cerita, 3D. Gila! Ni kali ke-2 aku tengok movie back-to-back dan ni kali ke-2 aku tengok 3D movie dan pertama kali tengok 3D movie back-to-back. Sounds complicated right? Total 4 tiket 3D, RM76. Super gila! Tapi aku yang bayar. Lagi super duper gila!

11am, Tron 3D. Aku nak tengok cerita ni sebab orang kata best. Duration 2 jam 30 minit. So sangat berpuas hati la dengan RM19. Tapi, bila aku tengok, aku tak suka. Too much technology and too much drama kot. Tak mencapai piawaian aku. So aku keluar hall 4 bertemankan hampa.

215pm, Gulliver's Travels 3D. Jack Black. Siapa tak kenal Jack Black? Anda layak memenggal leher anda. Jack Black sangat sinonim dengan cerita lawak. Jack Black yang sememangnya berbadan gemuk, melakonkan watak giant. Cerita nih sangat lawak dan aku nak download nanti. Sumpah best. Jack Black memang tak pernah menghampakan aku.

Habis tengok wayang, misi untuk membeli-belah dilaksanakan. Aku beli baju dengan seluar dalam je tapi adik aku beli kasut la, seluar la, baju la, gula2 untuk girlfrend la. Duit kau, aku tak kesah la asalkan tak guna duit aku untuk beli gula2 tu. Lepas beberapa kali tawaf Mid Valley, aku masih tak dapat haji sebab aku orang tak buat haji kat Mid.

Keluar Mid Valley, destinasi seterusnya Leisure Mall. Kenapa nak pergi sana? Semata2 nak beli pad untuk kakak aku. Motif? Beli sikit roti pastu balik rumah panjat bukit.

Jadi, aku sambut krismas tahun ni dekat Mid Valley dengan Leisure Mall. Sedangkan orang ramai sambut krismas kat airport sebab terkandas, salji tebal tutup airport. Raya Aidilfitri pon aku tak sambut sebab tak ada apa2 kat KL. Tidur je memanjang. Macam salah perayaan je.

Jadi, krismas ni sangat seronok sebab aku bersuka ria mengeluarkan duit PTPTN aku. Tapi sekarang, abang aku nak pinjam duit aku nak beli motor. Kesimpulannya sekarang, aku dah tak ada duit. TAK ADA! Selamat berpuasa.


---end of chapter---

4 comments:

..SuRaYa.. said...

haha..senget je kan..a'ah..jpa telah mendera aku.n then..duit baki sem lepas msukkn dlm ASB.dan buku tu ak tk bwk balik ukm!sgt hebat!

btw..sakan ek ko smbut krismas..bgus2..amalkan selalu~

themissingikmal said...

hahaha...kirenye ko pon kena puasa mcm aku la? huhu...jom jadi kurus!(padahal ko mmg kurus pon)

gila la kalo krismas tiap2 hari...mende kebetulan je hari tu krismas...haha

windkiss said...

aku nampak 'SUPER'.
aku nampak 'SUPER DUPER'
aku assume 'SUPER JUNIOR'!
so....
u rock ikmal! k-pop foreva!

themissingikmal said...

bila tah aku letak "super junior"?
kalo "super senior" mungkin la kot...
hahahaha
k-pop lame!