30 December 2010

The Missing Ikmal, The Missing President

Chapter 131

TheMissingIkmal sekarang dah jadi TheMissingPresident. Sebab kejap tadi ade perlantikan Majlis Tertinggi Kelab Sains Nuklear. And guess what? Im the President. Tau tak kriteria2 nak jadi Mr. President? Meh sini aku listkan:

1 - Gemuk
2 - Tak hensem
3 - Selalu sakit perut pagi2
4 - Bodoh (pointer semester 3 mestilah 2.30 dan ke bawah)
5 - Dipangkah lecturer sebab berborak dalam kelas
6 - Lelaki berambut panjang melebihi paras bahu
7 - Sentiasa duduk di barisan belakang
8 - Sistem immunisasi lemah
9 - Hanya menggunakan bas sebagai pengangkutan awam
10 - Tak pandai cakap orang putih
11 - Online facebook tah henti2
12 - Tak pernah ikut etika pemakaian yang ditetapkan Universiti
13 - Tiap2 minggu balik rumah
14 - Tak pernah tak carut dalam masa 12 jam
15 - Pelupa
16 - Talam bermuka2
17 - Gila dota
18 - Layan lagu Avenged Sevenfold
19 - Tak ada self-esteem
20 - Suka buat donat
Sebab dah tak ada orang lain yang lengkap dengan ciri2 pemimpin seperti di atas, maka akulah yang dipilih. Tahniah tahniah!

Serious aku tak paham kenapa dorang pilih aku. Apa tah yang dorang nampak kat dalam diri aku nih? Dah la aku nih tak pandai. Pointer pon macam nyawa2 ikan. Logik tak? Kalau pilih orang yang sentiasa maintain pointer dia tak apa la. Adui, problem2. Dah la diri aku sendiri pon aku tak dapat nak hendel, ni nak hendel kelab pulak. Huh, ape lagi yang aku nak kutuk diri sendiri nih?

Habis la masa2 berkualiti aku untuk bermain game. Tak ada masa nak main dota. Tak ada masa nak main pokemon platinum. Tak ada masa nak tengok movie. Tak ada masa nak balik rumah. Tak ada masa nak tidur petang. Gimme back my life! Im begging you. Please dont take away my underage behaviour. Please.

Lepas aku dilantik jadi Mr President, aku kena lantik orang lain pulak. Ajk2 lain. Lepas tu aku pegang list senarai kerusi yang dipertandingkan, tangan aku menggigil. Ramai kot nampak tangan aku menggigil. Parkinson. Last2 aku duduk je dekat kerusi lecturer. Tangan tak menggigil lagi. Sumpah malu kot. Ye la, tak pernah dapat jawatan macam tuh. Yeah, its big!

Metamorphism. Lepas ni, aku kena hendel meeting dengan junior. Memandai je dorang cakap aku famous dikalangan junior. Siapa je junior yang kenal aku? Siapa je junior yang aku pernah jumpa? President dengan meeting tak dapat dipisahkan. Lepas nih mesti aku berani cakap kat depan masyarakat awam. Mungkin betul kata Rudi, lepas ni self esteem aku akan naik. Tapi entah la.

Harap2 dorang bole guide aku. Thanks Sayza sebab kasi nasihat kat aku, cerita pasal pengalaman dia, cerita benda2 yang aku akan hadapi. Kot la. Thanks gak kat Irsyad sebab post kat facebook yang berbunyi "a wise man once said.. "A Boy Must Die for A Man To Be Born".. ^^"


Harap2 kita boleh buat lawatan sambil belajar dekat Korea Utara. Harap2 dinner KESAN lagi seronok daripada tahun lepas. Harap2 pointer aku lebih menyerlah lepas nih. Harap2 aku BUKAN Mr. President.


---end of chapter---

8 comments:

..SuRaYa.. said...

hai encik president..hehe..tahniah ikmal!!..

kpe.bljr satu2..softskill ni..tkde ajar dlm kuliah!

..!l..ya..n! said...

woww!!
tahniah2.. :)

themissingikmal said...

sur, jangan la panggil encik president...segan la...hakhakhak...
softskill tuh, sgt mahal...terpaksa la aku redah jadi Encik President nih...haha

monolog dalaman: "dem!"

themissingikmal said...

yani, betul ke menber2 ko kenal makhluk brenama "ikmal"?

terima kasih...jawab kerana terpaksa sebab aku xpernah pikir pon nak jadi Mr President..haha

Nur 5ruz Husna Nordin said...

yezz!! u r our president rite now dude.....aha....ko je xnmpak kemampuan ko.....kami2 sume nmpak ko BOLEH.....cayala dgn diri hang mal... wahai mr. da missing ikmal.....yakinlah anda mampu....go ikmal go ikmal.....go ikmal!!!!

izz lee said...

tahniah weh .
pasni buktikanla pada mereka kau pon boley !
haha, xde mende la benda2 ni sume. duniawi semata2.kah3. tp yang penting ko kene pandai bahagi masa la weh. aku tau ko layak ! tahniah weh! :D

themissingikmal said...

yuz, siyes weh...aku xmampu buat ape2...aku hanyalah manusia yg bertopengkan perasaan malas yg tiap2 pg g kelas...tuh je...

themissingikmal said...

izz, yeah, duniawi semata2 kan? yay!
so xperlu ar cuak pon...hahaha
semoga aku bole buat kerja dgn baik...wakakakaka
*masey xle caye...huhu