18 May 2013

Open For Business

Last week aku buat Pavlova Cake dan persembahkan dekat rakan sekerja. Like always, review adalah positive. And as usual, aku berasa skeptik dengan review itu. Terpaksa atau memang betul? I dont know.

Later, ada seorang ni nak suruh aku buat Pavlova Cake untuknya dan bertanyakan harga. Stunned. Aku tak sebut harga lagi tapi aku setuju untuk buat untuk dia. Lepas tu, datang lagi seorang cakap kat aku suruh buat Red Velvet Cupcakes untuk hantaran. UNTUK HANTARAN! Get it? Hantaran bermaksud makanan dimakan melalui mata. So dia nak 1 kotak cupcake.

What does that means? Im open for business. Tapi cabarannya mestilah ada. First, untuk puaskan hati pelanggan. Kek Pavlova mungkin tak ada masalah cuma takut nak letak harga tinggi sebab mereka kata sepotong approximately RM10. Gila kau aku nak letak harga tu. Untuk Red Velvet pula, cup untuk cupcake tidak seindah piawaian untuk hantaran dan aku belum mahir lagi dalam bab decoration. Bukan belum mahir tapi tak tau langsung. Mungkin kena pergi kelas bakeri?

So esok akan ke Kajang untuk mencari cup yang menarik. Malu lah kalau aku present hasil yang agak mendukacitakan. Biar rugi dulu mana tahu nanti jadi usahawan berjaya?

So again, im open for business!

Next week nak belajar buat coklat pula. Then Tiramisu. Then Lasagne (ini bukan kek!). Passion yang mencipta duit. Why not?

1 comment: