07 June 2011

Big Fat Ugly Have Dreams

Chapter 175

Aku xpaham kenapa manusia semakin kecik. Aku xciter yg budak darjah 6 nmpk mcm budak baru nak merangkak. Aku nak citer pasal xkepuashatian pasal org makin mengecut. Lg aku xpuas hati sbb aku tgh lapar, xmkn mlm nih.

Along. Dulu beliau seberat 160++ kot. Ke kurang sikit. Entahlah. Xkesah la nombor tuh sbb skrg die dah TURUN >50KG! Ni hah. Tgk la along yg dlu2. Skrg die kat mane? Mungkin die ngah berlari2 atas treadmill. 50kg dlm masa 1 thn dengan hasil usaha sendiri sbb die takut akan kena penyakit sbb obes. Aku respek kat along.

Adik. Sejak lahir, die xpernah lg kecik drp aku. Sblm die masuk matrix, die ckp berat die 104kg. Lepas kuar matrix, berat die 72kg dan masih menurun barangkali. TURUN 32KG! Die hilang berat badan sbb die dapat awek kat matrix. So, its good for him. Masalahnye, die lg ringan drp aku! Its not good for me! Skrg die da pakai suar abg aku yg bersaiz S. Suar jean die yg dulunya saiz 42, skrg 31. Dem!

Angah. Kakak aku yg dulunya berbadan besar tp skrg dah kurus jugak. Die kurus sbb die keje. Dulu keje jaga anak orang, suapkan anak orang nasik, die sendiri pon makan. Tp sejak keje kat kedai makan, berat die turun. Motif turun berat sbb keje kat kedai makan? Die dah turun BERBERLAS kg!

Moja. Masa 1st day masuk bilik kat keris mas, 9-222. Kaching, jackpot beb! Tp xkuar duit syiling. Moja sgt besar time tuh. Muke die pon lebar. Aku sgt konfiden die lg berat drp aku. Da 2 thn dok sebilik ngan rumet, xde pon dpt anak. Xla. 4 semester biasa, 1 semester pendek bersama2 ngan rumet, die dah jadi kecik. KECIK! Skrg die dah berani nak cuba2 baju saiz M. Die mmg da bole pon nak pakai M tp sgt fit. Die xske kot. Baru nmpk taf la brader. Tali pinggang pon nak kena tebuk lg. Aku rase die dah turun 20kg. Kot la. Tp spi skrg, aku xpernah ckp ngan die yg die dah kurus. Aku still ckp die gemuk. Harap2 ko xbace blog aku. Mati la aku kalo ko bace.

Shila. Katenye die dah turun 12kg. Skrg xtau la naik ke turun. Tp kalo da turun spi 12 kg, mmg rase nak pecahkan muke die je. Banyak kot! Eh, tuh je citer ko. Abes.

Aku. Mase skola dlu, aku gemuk gak. Lepas masuk matrix, aku turun 14kg. Org prasan aku turun berat badan sbb member2 keje promoter kasut rmi yg terkejut. Tp skrg? Berat aku naik balik. Sangat tinggi ya! Aku sgt benci hidup dlm kalangan org yg berevolusi.

Along kurus sbb die g gym. Fitness First. Skrg die da upgrade kad die, jadi Fitness First Platinum Card. Yakni, along boleh bawak sorg g gym. FREE! Siyes aku nak ikut along g FF lari2 atas treadmill, angkat dumbell 20kg, naik besi yg komplikatet strukturnye, nak pakai tuala FF. Jom along g gym?!

Mesti badan aku nnt bermuscle sana, bermuscle sini. Org nak tumbuk dada aku, tangan die yg pecah. Taf gile! Xsabar la.


---end of chapter---

1 comment:

Unknown said...

huaaa...sgt salute sama mereka yg turun berat neh...along leh bawak dorang g gym ea...eh along bawak kite....hahahahaha