22 June 2011

Its Just A Name

Citer nih citer lame tp tetibe teringat sbb nampak nama beliau kat fb beberapa minggu yg lepas.

Apsal biadap sgt kau? Aku ade name. Parents aku kasi. Dorg siap bg nama manja lg. Asal ko xleh terime name aku? 

Biar aku citer sikit citer aku. Nama saya Ikmal. Bapak saya yang kasi nama tu tapi saya xtahu apa maksud nama tu. Nama terdekat dalam bahasa arab, iqbal. Ape tah maksud iqbal? Kenape tah bapak saya kasi nama saya ikmal? Mcm bapak saya org kuat agama je nak carik nama2 baik dlm bahasa arab. Mase umur saya 2bulan, saya terjatuh drp buai dan mengalami demam urat selama 9bulan tanpa pause. Bapak saya buat adaian, mungkin nama ikmal xberapa sesuai. Jadi, saya ada nama #2, ALIM.

Ok paham kan mekanisma aku dapat nama alim tuh? Aku cume xpaham kenape dorg kasi nama aku ikmal. Nak kate unik, skrg dah berterabow org gune name ikmal. Siap nama haiwan pon nak gune nama aku nih. Ape muslihat parents aku? Pastu, aku pon xpaham kenapa Alim. Kenapa bukan Alex? Kenapa bukan Steve? Kenapa bukan Ryan Reynolds? Haha. Mungkin aku xsehensem mereka. Perlu ke sume name org putih? 

Skrg nak citer kemarahan pulak.

Aku membesar ngan kau. Slalu men sahibba, monopoly, jutaria, saidina, sume game2 pendidikan yg langsung xmembuat seseorang budak menjadi remaja normal. Nama yg ko panggil aku, ALIM.

Aku slalu dok umah kau. Ye la, aku kawan ngan adik kau. Dah kate sekelas drp darjah 1 spi darjah 6. Tp adik kau xbuat problem ngan aku. Ko jeh. 

Aku dok umah ko spi mlm. Mak ko slalu suruh korg sume g sembahyang tp aku lepak je kat ruang tamu korg. Time puase lak, tgh2 hari aku makan ayam kfc yg mak kau bawak balik. Selamber je makan kat umah kau. Nampak sgt kan drp kecik didikan agama aku kurang. Bukan salah mak aku. Time2 maghrib, korg mengaji kat umah, tp aku tak. Ok tutup citer kurang didikan agama nih.

Aku selalu dok library kat bawah rumah sbb aku dok umah polis. Siyes ade library. Org yg jage library tuh name die Maziah. Mulut die siyes mcm mulut org2 tua yg super bising mcm supersonik. Kalo dgr die menjerit, taik2 telinga akan kecut dan berderai keluar drp telinga. Tp aku xkesah sbb da lali ngan bunyi yg berfrequency tinggi tuh. Dia panggil aku, IKMAL. Ye, nama dalam surat beranak dan IC. 

Lepas tuh, org yg aku attack dlm blog nih panggil nama aku MAL. Weh, dulu ko panggil aku ALIM, skrg MAL pulak. Mak ko pon panggil aku MAL. Alasan, NAMA AKU XSESUAI!

Eh, sesuka hati je ko cakap nama aku xsesuai. Aku tau la aku bukan mcm mereka yg xputus2 sembahyang, yg xpernah2 tinggal puase, yg XPERNAH2 BUAT SALAH. Aku kecik2 dah tgk video dewasa. Mase tuh baru darjah brp tah. Time tuh pon aku xtau pape sbb member aku yg pasang. Siyes aku xtau lgsg ape sebenarnye citer tuh. Name member aku tuh Faiz, 2 thn tua drp aku. Die nih siap melancap dpn kitorg, tp aku still xtau ape yg die buat at that moment la. Tp skrg, aku dah tau ape yg die buat. Haha. Tgk, kecik2 lg aku da terdedah ngan mende2 nih. Byk lg citer keji aku. Tp xperlu la panggil nama asal aku setelah bertahun2 ko panggil nama feveret aku. 

Eh makcik, kenape xbuang nama MUHAMMAD kat nama anak makcik walopon kitorg penah tgk citer dewasa sesame. Kenape xbuang name NUR kat nama anak makcik? Perangai die xde la baik sgt! Xmenggambarkan cahaya pon. 

Walopon mende nih mende kecik je, tp siyes aku sgt xleh terime org ckp nama aku tuh xsesuai disebabkan kelakuan aku. Aku rasa mcm die hina parents aku je sbb name tuh dorg yg kasi. Suka hati mak bapak aku la nak kasi aku name ape pon, aku bukan ahli keluarga kau, bukan darah daging kau pon. Jadi, kalo xsuka nama aku tuh, xpayah panggil aku, xpayah tegur aku.

Kat fb, "eh MAL, panjangnya rambut kau". SHUT UP, YOU MOTHERFUCKING PIECE OF SHIT GANGBANGING COCKSUCKER!

4 comments:

Abu Bakar Bin Hamdan said...

hahah..saba beb..tp tol ke mmb ko lncp dpn ko?damnn

nik lan nik mat said...

wow!...dpt tgk blue secara live la

themissingikmal said...

time skola rendah. mase tuh tgk citer tuh reramai kot. die siap guna minyak ape tah. tp mase tuh pemikiran aku suci lg, aku xtau pape. hahahaha

themissingikmal said...

lan, tgk member watpe...bukan best pon..hhaha