25 June 2011

The Roomate

Best gak ar citer the rumet. Tp lg best kalo bilik dlm citer tuh, bilik aku. Kalo tgk kat kolej aku, kkm ngan kdo, sedih sgt! Dah jadi mahasiswa pon, tempat tinggal  menyedihkan. Ade tilam, ada bantal, ada meja kerusi, ok la tuh, da boleh buat kolej untuk mahasiswa menghabiskan sisa2 remajanya di situ.

Skrg dah 2 thn aku berumetkan mujahid nong, moja nama yg die prefer kalo nak panggil. Kalo xnak panggil, xyah la sebut nama moja tuh. Mudah kan? Masa 1st time masuk bilik kat keris mas tuh, 9-222, siyes budak tuh besar! Dugong bunting pon xbesar mcm tuh. Bunting iklan yg tergantung2 kat tiang letrik pon kecik lg drp saiz mamat nih. Tp dulik lak aku?

Budak nih menetas kat terengganu maybe die menetas dalam pasir. Kot la. Dia kehilangan mak die mase die masuk PLKN. Aku pernah nampak die nangis tp aku paham perasaan tuh sbb aku pon da kehilangan abg aku yg pernah sepak aku spi berterabur tulang belakang aku, name die Hisham. Ngan kondisi mak aku skrg yg sakit nih, aku sgt yakin die pon paham perasaan aku. Dah! Xnak citer sedih. 

Die amek kursus Sains Komputer yg aku rase kalo aku amek course tuh, pointer kalo x 3.90, mesti 4flat. Aku pelik kenape die xpernah2 dpt 4flat. Mesti sentap kan ko? Ok aku admit, course ko susah gak. Mende ape je yg senang? Sem 1 sem 2 sem 3, die dpt pointer >3. Aku lak, <3. Aku gembira die dpt pointer atas 3 sbb kat matrix die dpt 2 lebih gak, same ngan aku. So 3 sem die bergembira, aku 3 sem merana sbb pointer asek drop je. Sem 4 lak, tanda2 kiamat super kecik berlaku. Pointer die drop, pointer aku naik. Kesian kat die.

Dah 2 thn duduk sebilik, tp aku jarang sgt2 kuar ngan die. Tp pernah la men boling, tgk wayang, men golf, g pasar malam ngan Kellie Miandal, shopping. Cume aku xde peluang nak men ice skating ngan die. Sorry rumet. Dah budak nih amek kokurikulum boling, sah2 la die pandai men kan? Tp ade 1 game, aku menang. Terus aku ckp die xreti men. Skrg aku admit lg, ko power lah sbb ko dapat 200pin++ siap dpt medal lg. Tp perlu ke gantung medal kat board dlm bilik tuh? Dem kau! Yg penting, aku dpt air 100+, adiah sampingan ko yg super awesome! Tgk wayang lak, aku xigt citer ape. Ade kan kite g tgk wayang? Men golf pulak. 1st shot ko xmiss. Siyes dem! Aku blaja pon berminggu2 nak pukul mende tuh. Pastu baru 2x men je, ko da dpt pukul >70m. Siyes ko hebat. Tp aku lg hebat drp ko la. Tuh mmg ko xdpt deny. G pasar malam ngan Kellie, kite makan durian. Berpeluh2 kot makan sebab panas tp korg relax je. Bile tah dpt g pasar mlm ngan korg 2? Shopping. Ko kasi aku voucher rm30 pastu aku g bli suar dalam jenama anjing, Hush Puppies. Betol kan? Tp yg sgt pasti, aku gune vaucer tuh bli suar dalam. Kire ko blanje aku spender. Haha. Jgn harap aku nak kasi ko pakai Hush Puppies aku nih! Mahal okay.

Boleh kate >95% hari sabtu aku xde kat bilik. Aku tiap2 minggu balik rumah spi ko pelik kalo aku ade kat bilik hari sabti. SABTI bukan sabtu. Mende aku balik sbb aku save bajet. Tp aku xpernah2 bawak ko dtg umah aku. Mende umah aku kecik je, femili member ramai pulak mcm ko la. Takut ko xselesa je. Lg pon xde internet kat umah aku time tuh. Mcm skrg nih ade internet je? Padahal baru je kene potong sbb xbayar. Mase tuh abg aku siap ajak g Chow Kit tp ko segan. Kalo ikut lojik, buat ape tah nak ikut femili org len g pasar beli ikan? Nonsense.

Sebab aku ko terus xngaku ko skolah agama sbb nnt aku bahan die. Terus ckp ko skolah Methodist. Ye la, skolah agama mane boleh sosial laki pompuan. Tp moja nih liar sikit, siap boleh men2 kepala pompuan lak. Mmg ade blaja kat skolah agama kan?

Kelas2 aku yg start 8pg biasanya aku g. Nih sume sbb rumet. Kalo rumet xkejut aku, mmg mesti byk subjek kena bar. Ye la, 1 minggu lebih kurg 3x kelas kol 8. Kalo xpukul 8, pukul 9. Gile ape aku nak bgn time2 camnih? Aku pasang alarm camner pon, susah gak nak bgn. Lagu a7x pon aku pasang spi rumet aku rasa annoyed time pg2. Kesian ko, tp sbb henpon aku gak ko bgn. Sbb sume pilihan lagu alarm aku sgt sesuai untuk kejutkan org. Aku pernah guna bunyik pompuan menjerit2, kaca pecah, lagu tamil. Penah kan? Da lupe lak. Tp tuh la, thanks kat ko sbb kejutkan aku pg2 walopon aku slalu putarbelitkan fakta, aku yg kejutkan ko. Haha.

Ape lg nak citer pasal ko nih? Oh ye, mende yg paling penting, berat badan. Kan da gtau td yg die nih besar. Tp skrg, perkara lain yg aku nak admit, Ko mmg da kurus! Aku xpernah2 ckp ko kurus walopon org len ckp  camtuh. Aku mmg perasan, tp jgn harap la aku nak ngaku depan ko. Cume skrg nih boleh la, sbb post nih pon citer pasal ko. Pakai talipinggang pon still longgar lg. Baju saiz M ko da leh pki ke blom? Tp aku dah pakai saiz M! Aku pon xde la besar sgt. Tp yes, nampak sgt perubahan ketara ko mase 1st day aku jumpe ngan harini. Gambar kat henpon rosak aku pon menunjukkan bukti yg same. Ko tembam mase 1st day, skrg da xde da. Tah2 nnt dok umah, naik balik. Haha.

Rasenye tuh kot je kot pasal rumet. Rumet, thanks for everything. Tanpa kau, aku mungkin jadik org lain. Nasib bek aku xpengaruh die buat mende bukan2. Cuma mulut lahanat ko tuh aku xtau ko blaja kat mane, harap2 bukan aku. Sorry sgt2 kalo aku ade xtunaikan janji ke, buat ko sakit hati ke, tinggalkan ko tiap2 minggu, curik duit syiling ko untuk beli air ke, lg2 pasal ice skating yg kite xg tuh. Thn 3 nnt, sangat wajib kite g men ice skating. Im gonna miss ur English pronunciation. Bunyik T ngan D ko sgt shit but yet its funny. Nnt kite nyanyi lagu Lenka okay? 

Video nih untuk ko. Mesti ko dah bosan sbb aku slalu nyanyi lagu nih.


Jumpe lg nnt. And goodluck for your Latihan Industri. TTFN rumet.

Camner tah aku nak g kelas sem depan? Errr.

No comments: