23 January 2011

Rapunzel Is Dead

Chapter 135

Ramai orang tak puas hati dengan rambut aku. Panjang. Ramai jugak yang suka rambut aku. Panjang. Aku pon suka jugak kot rambut aku. Panjang. Tapi aku dah buat 1 mistake yang tak sepatutnya aku buat, potong rambut. Pendek sikit.

Aku pergi saloon yang dikendalikan oleh perempuan cina. So aku rasa, dia pandai la potong rambut untuk gaya lelaki. Jadi aku tunggu la turn aku nak dipenggal. Sambil menunggu, sambil berborak dengan adik aku yang ngada2 nak potong rambut walaupon rambut dia dah sedia pendek.

Pastu adik aku potong la rambut dia. Aku pulak usha tv toshiba 42" screen yang digantung kat dinding yang menayangkan cerita "Final Destination". Perlu ke aku cerita benda2 ni? Tamat.

Turn aku pulak kena penggal. Aku cakap trim rambut aku pastu die pon menggubah rambut aku guna gunting. Aku berharap dia guna chainsaw penggal kepala aku tapi aku salah tempat. So die mencanang rambut aku sambil borak2 dengan member cakap mandarin. Lepas habis potong, aku rasa die macam tak potong pon pastu aku suruh die potong lagi sampai paras bahu. Tapi, die potong ekstra, sampai leher. What the fuck?!

Rambut aku jadi bulat. Die potong ikut pesen perempuan. Sumpah aku tak nak datang lagi kedai tu. Sekarang aku nak pergi betulkan lagi rambut aku supaya nampak macho. Terbang la duit ku lagi.

Rambut aku beberapa hari lepas. Pandangan sudut z

Rambut aku beberapa hari lepas. Pandangan sudut x

Lepas potong rambut kat salun jahanam tu. Buruk kan?

Rambut aku lepas ni. Lepas potong rambut, mesti muka aku pon jadi muka mamat nih. Hensem kan?

Elok2 aku berwajah manusia masa aku berambut panjang, sekarang dah macam anjing sebab kebodohan orang yang potong rambut aku tu. Dah la aku nak rambut Slash, rambut straight pastu pakai topi tinggi. Sekarang? adui. Tak dapat la nak buat rambut Synyster Gates atau The Rev. Boleh buat rambut M. Shadows je.

Sekarang aku dah paham perasaan orang dalam American Next Top Model yang kena botakkan kepala. Tapi aku tak ada la menangis ke, cuma geram je.

Aku nak potong rambut dah nih. Harap2 aku bole dapat gaya rambut macam mamat kat atas ni. Sape tah nama die?

Pengajaran: JANGAN NAK SEDAPKAN HATI ORANG KALAU HATI SENDIRI RASA TAK SEDAP.

---end of chapter---

10 comments:

Ahmad Tajuddin said...

perghhh,ikmal...tak tertahan rambut baru ko ikmal....

Faiz Tapit said...

kah3.... bpak klaka la sial

Anonymous said...

hahaha.. mcm mak org, sial.. =p
-rudy valo-

themissingikmal said...

ata, rambut aku yg lama lg style kot...haha

themissingikmal said...

paiz, xle bla en? rasa cam nak bakar je tpt gunting rambut aku

themissingikmal said...

lahanat ko rudi!!! fakkk

nik lan nik mat said...

hahaha...jom join aku..botakkk..hahaha

themissingikmal said...

camner la kalo aku botak? hahahaha
seram kot

..!l..ya..n! said...

..woww!ade style lah
hahha

themissingikmal said...

mcm rambut mamat tuh x?
hehehehe...