11 January 2011

Inches Away From Death

Chapter 133

11111. Tak paham kan? 11 Jan 11 sangat suey. Hari tercelaka dalam sejarah hidup aku. You know why? Aku nyaris mati! Dalam maksud lain, mampos, ghaib, meninggal dunia, go to hell, dan macam2 lagi perkataan yang mempunyai sama erti dengan mati. Tak percaya jugak? Gi mati la ko!

Pagi tadi aku bangun tidur semata2 nak berak. Macam biasa la penyakit pagi2. Maka aku keluar bilik bertowelkan tuala dan menuju ke jamban khas untuk aku. The real story begin.

2 3 langkah menuju toilet, im losing my sight but my eyes open like telur mata kerbau. Big, wide, and round. Tapi, aku still tak nampak apa2. Suddenly my head spinning like a tornado. Ya, sememangnya illusi optik. Aku jalan2 jugak mencari mangkuk jamban kepunyaan aku tu and then aku terlanggar dinding. Bukan sekali tapi a few time aku terlanggar dinding macam orang mabuk. Hasilnya, ade benjolan kat dahi aku.

Sakit, serious like hell sakit. Cuba bayangkan ada orang hentak kelapa guna lesung batu. Sakit kan? Tapi ikut yang aku belajar semalam, interference of wave, kes ni lebih kurang sama. Dah terhantuk 2 3 kali, sakit dia terus naik exponentially. Hebat kan ilmu quantum mechanics aku?

Lepas tu, aku berjaya masuk toilet yang masih belum dicuci oleh cleaner. Jalan menuju ke toilet favourite, aku collapsed. Blacked out. Pengsan. Apa lagi aku nak cakap?

Pernah tak tengok orang baring kat jamban yang dikongsi 1 wing yang dianggarkan penghuninya sebanyak 24 orang pelajar? Bersih tak? Super clean kan? So, bayangkan aku baring kat situ. Jap. Tak payah bayangkan, aku dah memang jatuh termeniarap kat situ. Jijik kan?

The interesting part is, aku memang experience free fall sambil muka aku terhentak dekat lantai toilet. Lagi best, bahagian yang terhentak tu, area bonjol dekat muka aku tu. Guess what? Bonjolan tu pecah tapi aku tak rasa sakit sebab roh aku dah tak menginap dalam badan aku. Darah pon keluar mengalir dekat lantai toilet. Aku terus pengsan.

Bila aku buka mata je, rasa macam baru bangun tidur tapi aku dekat lantai jamban. Darah yang mengalir tadi nampak macam bekas tempat pembunuhan je. Aku cuak lalu masuk ke jamban dan berak. Dah tu agenda aku ke jamban dari awal lagi. Lepas keluar je, aku terus ambil air pastu curah2 dekat darah tuh macam orang yang bersalah membunuh orang lain cuba menghilangkan bukti pembunuhan tu. Cepat2 aku masuk bilik.

Telepon Sayza nak mintak tolong hantar Pusat Kesihatan tapi tak kesampaian sebab aku naik bas dengan Mat si ketua kelas. Sorry Sayza sebab menyusahkan kau bangun 2 3 kali nak hantar aku pergi PK. Salah aku jugak tak bagitau situasi sebenar aku macam mana. Aku tak nak buat kau saspen. Sorry ye Sayza.

Dr. Mohamed Jowhar. Doktor kegemaran aku sebab doktor tu sangat berperangai seperti doktor. Aku diberi suntikan untuk check paras gula dan suntikan apa tah untuk prevent daripada terkena serangan kancing gigi. Macam anjing tuh. Gila cuak.

Lepas tu pergi bastop nak jumpa Shila, tetiba Shila bawak geng nak pergi kelas Korea. Lepas tu sorang2 marah aku suruh pergi jumpa doktor pakar. Memang aku jadi watak utama la tadi dekat bastop. Centre of attention. Semua takut tengok tempat eksiden dekat muka aku tu. Ngeri kot.

Lalu aku pulang ke kolej bersama2 Wiyah BomBom sambil bercerita pasal eksiden tu. So here i am, writing this report after the incident happen to me.

Macam mana la kalau aku tak ambil suntikan tu? Mesti aku kena kancing gigi. Roomate ada cerita yang abang dia meninggal dunia sebab jatuh dekat toilet. Luka dekat kaki. Harap2 aku sihat lepas ni.

Aku sangat2 terharu ada kawan yang ambil kisah pasal aku sebab aku rasa aku agak penting dalam hidup mereka. Special thanks to:

  • Roomate, Moja sebab rasa gelisah tengok aku macam ni lepas tu buat tak tau terus main poker. Kau boleh tolong ape je kan? Kau agak penting sebab alihkan fokus aku daripada sakit kepada Poker. So aku tak ada la tension sangat.
  • Jiran, Prxcha sebab hadiahkan aku ubat tahan sakit dia.
  • Ketua kelas, Mat sebab naik bas dengan aku dan berhajat untuk menemani aku pergi PK. Terharu gila sebab dia sanggup korbankan kelas untuk teman aku. Tapi aku tolak invitation tu.
  • Daus. Sebab dia komen2 dekat facebook. Kire dia prihatin la.
  • Shila. Sebab dia sms aku 2 3 kali tanya pasal aku. Agak mengganggu aku dekat PK tadi tapi dia sangat mengambil berat pasal aku, paksa aku suruh pergi jumpa pakar for about 1 2 sem lepas. Dan dia mengugut aku nak bagitau kakak aku pasal benda ni. Alamak!
  • Wiyah. Menjadi telinga mendengar segala luahan perasaan aku dekat dia. Maksud aku, si Wiyah ni jadi counselor la kejap, bukan feeling2 ngada2 bagai.
  • Akma, Yanti, Alia, Dibah. Sebuk menceritakan kerisauan mereka terhadap aku. Thanks.
  • Sayza. Cuba menolong aku hantar pergi PK. Sorry ek, kesian kau dah sampai Ibu Zain tapi aku nak bas pulak.
Tiba2 Moja cakap, kancing gigi boleh terpotong lidah. Cuaknya. Lebih baik aku mati cepat2. Takut la kena kancing gigi. Sekarang, nak balik ke tak?


---end of chapter---

2 comments:

MissyNursy ♥ said...

injection tetanus toxoid mugkin? huhu..

mule2 bile aku bace ingatkan the ending 2 mimpi ke or rekaan cm2,rupenye cite btul2! sib baik xde pape..huhu..

themissingikmal said...

tetanus toxoid? seramnye name ubat tuh..haha

mende betul kot...nasib baik xde ambulance involve...hhuhu