18 January 2011

Why Pay Less?

Chapter 134

Aku diugut untuk menulis post nih. Tabah kata kalau aku tak tulis post nih, dia nak rogol aku. Kau ingat aku rambut panjang nih, kau boleh rogol aku lah? Memain je la.

Hari ini aku macam biasa pergi ke kelas, belajar benda2 yang biasanya tak tahu. Kalau dah paham, tak payah pergi kelas la kan? Jadi, aku ke kelas Fizik Nuklear dendangan Dr. Redzuan pada pukul 11am. Tragedi pertama hari ini, aku menahan taik semata2 untuk datang awal ke kelas. Siapa mahasiswa pernah tahan taik nak pergi kelas? Tak ada! "Saya berani kerat jari saya kalau awak tau". Rindu betul Dr. MO yang suka menganjing orang. Tapi, aku tak dapat menahan kencing sebelum pergi ke kelas. Jadi, pepatah hari ini adalah, "You Can Hold Your Poo, But You Can't Hold Your Pee".

Aku nak cerita pasal makan sebenarnya, tapi aku nak sambung lagi cerita pasal menahan taik. Nih paragraph last untuk introduksi. Ok? Aku berlari2 mengejar bas 6K untuk pergi ke kelas tetapi setibanya aku dekat bastop, 6K meninggalkan aku keseorangan menahan taik. Lepas tu, ternampak member, Mat ngan Yusry dekat kafe tengah berborak2 pasal tertinggal bas. Aku kasi bag dekat Mat, terus menuju ke toilet surau. Sampai je entrance jamban, bas rapid sampai. Aku kensel berak, terus ragut bag sendiri terus naik bas sambil menahan taik lagi. Sampai je kelas, terus berak. Yay! Ok dah habis pasal taik. Sekarang nak menyumpah pulak.

Lepas kelas, aku nak balik, tapi Suraya ajak pergi makan dekat kafe Fakulti Sains Teknologi. Teman la dia makan kejap. Aku ambil nasi, sayur kobis, sotong dengan air suam. RM6. Fuck you makcik kafe! Aku memang nak sound makcik tu tapi karang semua pandang aku pulak. Dah la aku famous dekat kelas, tak nak la famous dekat fakulti pulak. So, aku makan la nasi tu berulamkan caci, maki, sumpah seranah dan sebagainya.

Aku tengok shopping mall, shopping complex, shopping simple, semua ada sale. Sampai ada kedai nama Why Pay More? kot. Aku selalu masuk kedai tu tapi tak beli apa2. Mydin pon guna tagline "Kenapa Bayar Lebih? Belilah Dengan Harga Borong". Tapi, aku tak pernah nampak kafe2, maple2 letak sign "SALE" dekat luar kedai. Tak pernah nampak benda2 dekat bawah ni

"Harga Runtuh! Roti Canai Sekeping RM0.30"

"Tawaran Hebat, Ice Kosong, Anda Order Kami Kasi Duit"

"Potongan 50% Nasik Lemak Panas Mak Ada Berek Polis Brickfields" (nasi lemak feveret)

"Dengan Setiap Pembelian RM300 Dalam 1 Resit Kedai Kuih Mak Joyah, Anda Akan Membawa Pulang Sebuah Rumah Banglo 3 1/2 Tingkat"

"Setiap Pembelian Rangka Ayam, Anda Berpeluang Menjadi Angkasawan"

Semua dekat atas ni adalah mustahil. Memang tak akan ada peniaga bermurah hati nak kasi hadiah fancy2 walaupon hanya sekadar seketul karipap. Malah menjadi trend sekarang, harga naik macam tak masuk akal, yang cerita lunch aku bernilai RM6 tuh adalah contoh terdekat. Nugget pon dah mahal kot, 3 ketul RM1.20. Padahal 1kg nugget tak sampai RM10 pon. Pandai peniaga cari makan.

Aku rasa, makcik kafe FST tu trend setter naikkan harga sesuka hati. Mungkin lepas ni, shopping dekat Carrefour, dah tak ada beli Maggie 5 peket percuma 1, tah2 jadi beli 5 kasi balik 1. Tak pon, air Pepsi 1.5L-10%. Mana la tau kan?

Berbalik semula cerita makcik kafe yang telan duit aku tu, makan la ye makcik duit saya tu, saya tak kesah. Nanti pandai2 la jawab ye lepas mati nanti. Kalau anak makcik orang yang soleh doa tiap2 hari untuk makcik tapi makcik tiap2 hari telan duit kitorang sesuka hati, rasa macam tak guna jugak. Aku doakan makcik tu pulangkan balik duit aku yang dia ambil lebih2. Aku ni peminjam PTPTN, mak aku bukan Zeti Aziz!


OMG! Penghinaan terhadap makanan!


---end of chapter---

2 comments:

MissyNursy ♥ said...

haha..adeii..lawak2!!
part maggi plg best! hihi..

p/s: ala..halalkan je la makcik 2..cian plak die..

themissingikmal said...

kalau tiap2 hari nak halalkan, kurus kering la aku nanti...
mmg PTPTN aku untuk kasi makcik tu...haha