22 May 2012

Pembentangan Cadangan Kajian dan Pembentangan Hasil

Pembentangan cadangan kajian dulu sangat ok bukan sebab budak kelas mencecey, bersorak, dan sebagainya tapi sebab ambition aku sangat tinggi nak siapkan kajian ubat sakit sendi ni. Jadi aku baca banyak juga takut kena serang dengan lecturer kalau ditegur tesis aku tak nampak hala tuju atau tak releven. I dont know if i can say this, my thesis is easier other than others. Teknik yang aku guna sebenarnya boleh siap dalam masa tak sampai setengah hari. 24 minit dah boleh dapat result. But still, here i am still have to run 24 laps to go but the others are on their way back home. Disebabkan budak kelas memekik time aku present, so lecturer yang mengadili aku masa tu, aku rasa diorang put a little more expectation on me. Seriously aku tak tau kenapa diorang bersorak, tapi thanks sebab naik jugak semangat masa tu.

Tu dah lepas. Sekarang ni Dr Faizal ngan Dr Irman ingat pasal presentation tu, aku takut aku tak dapat deliver yang sepatutnya nanti. Actually, aku yakin aku tak dapat deliver dengan sempurna. Sebab? Sebab data aku tak ada dalam akta makanan. Adakah ubat aku memang tak ada unsur besi berat yang bertoksik? Mungkin. Atau adakah mesin xrf tu tak mampu nak detect sampai tahap part per billion? Mungkin. Mungkin prism dalam mesin tu tak berfungsi dengan baik? Mungkin. Segala-galanya mungkin.

Tapi kena present jugak. So terpaksa la present benda yang aku tak nak. Masalah memang datang mengejut macam popcorn meletup2 apabila terkena haba. Pembentangan hasil dah tak merunsingkan aku, cuma VIVA nanti. Harap-harap aku dapat apa yang aku nak. Aku nak perasaan puas buat tesis tu. Ya Allah, permudahkan kerja tesis ku. Bersyukur sangat sebab dah diringankan beban sebab dapat tempat praktikal walaupun tak mintak. Alhamdulillah.

No comments: