27 November 2010

Sailing On The Korean Sea

Chapter 121

Kenapa tajuk aku ade perkataan "korea"? Kamu sungguh pukimak wahai saudara Ikmal. Kamu telah melanggar hukum-hakammu yg kamu perkuatkuasakan setelah memasuki alam dewasa. Wheres ur anti-korea spirit? Dh mati ke? Salah!

Opening Ceremony

Baru2 nih aku sangat menggemari channel 801 astro arena sbb channel tuh tunjuk 16th Asian Games. Bile tah aku ske tgk sukan? Game yg paling aku tunggu mase tuh, game Lee Chong Wei vs Lin Dan. Bile pulak aku ske badminton? Aku mmg ske badminton start aku mula mempunyai rupa bentuk manusia sewaktu dalam perut mak aku. Mase kecik2 salu main ngan long lost bestfriend, Azraie. Die salu main cam kimak, skejap hantar shuttlecock kat dpn pastu blkg. Aku la kene lari2 kalo x, die dpt poin. Skrg? Xpayah. Nk kutip shuttlecock pon xlarat sbb dh didefinisikan "BERAT".

So aku tgk la badminton tuh. Lee Chong Wei kalah 1-2 kat Lin Dan. Last game die sgt bullshit! Die kalah 9-21. Disebabkan Lin Dan menang, die campak kasut die, baju die yg extra basah and penuh ngan bekteria, pastu campak bunge yg die dpt mase amek pingat emas. Nape xcampak pingat emas tuh terus? Game lain yg aku tgk badminton beregu. Koo Keeng Kiat ngan Tan Boon Heong (camtuh ke name korang kat IC? Sorry kalo sala eja.) vs Marquis Kido ngan sape tah lg sekow. Kalah gak team msia nih. Ade kupu2 terbang kat court endon seakan2 signal kemenangan dorg je. Byk lg game yg aku tgk.

Nk aku tambah lg ke? Msia menang emas dlm tinju. Sape tah org india wakil negara tuh menang 0-0 mengalahkan pihak lawan yg aku xtau sape die. 0-0 pon bole menang. Hebat! Referee kasi menang sbb die byk attack. Nk lg ke? Hoki msia kalah kat pakistan kot, 0-2, dpt perak. Msia dpt 2 perak dlm acara terjun papan anjal 3m ngan 10m. Skrg dh caye aku minat sukan? Okey yg last, Msia dpt emas dlm acara basikal tayar leper tuh setelah 40 tahun xdpt emas. Dah cukup. Aku malas nk taip pasal mende xde kaitan ngan aku nih.

Kapal masuk stage yg dipenuhi air.
Paling xmasuk akal but paling real nyer.

Jap td, 27 Nov kol 8mlm waktu Guangzhou dan waktu msia, acara penutup dijalankan. Aku igtkn acara penutup lg grand drp acara pembukaan tp aku hampa. Sbb die just tunjuk org menyanyi ngan menari je. Kurang bunga api, kurang persembahan kat screen. Pastu die announce, 17th Asian Games kat Incheon, Korea Selatan. Lg aku kecewa. Mende aku da la xske bunyi korea. Pastu tetibe Rain naik pentas Guangzhou pastu nyanyi. Eh, ko nyer tempat blom lg kot. Xyh nyanyi.

Dtg 1 panggilan drp Norashila Yusoff. Die call semata2 nk ckp shinee nyanyi kat Guangzhou. Aku xkenal kot sape shinee tuh. Xshiny pon mereka yg menyanyi kat stage tuh. So aku membangkang kata2 beliau. Aku benci mereka! Shila sj nk sakitkan hati aku sbb tv1 pasang lagu "Blinded In Chain" by a7x mase nk tunjuk list pingat2. Die jeles. SUPER JELES! Aku tau.

2014 nnt, aku nk g Incheon sbb aku wakil negara dlm sukan memasak bebas dlm kategori single ngan berpasukan. Aku xbawak balik pingat emas, i'll bring something better, diamond mcm dlm game IAAF Diamond League baru2 nih. Diamond lg tinggi darjatnye drp emas. Xske Aujintum! Doakan kejayaan aku kat Incheon bln 9 thn 2014 nnt. Kalo aku tau date tok game memasak, aku da letak da siap ngan masa die skali.

Lepas menang diamond, aku nk g bomb sape2 artis korea yg aku xske. Wait, sume artis korea aku xske. So aku nk berganding bahu ngan korea utara menamatkan riwayat artis2 korea yg xbertamadun. Tetibe.

Sblm nk abeskan chapter 121 nih, Guangzhou ade byk bunyi spt:
-guangjo
-guangjow
-guangdo
-guangdow
-guangzo
-guangzhou

Mane2 pon yg disebut pengulas game or pemberita, sume same. Klakar je bunyi sekow2 sebut name tpt nih.

***info2 di atas tidak digoogle sama sekali, hanya menggunakan otak sebagai pusat penyimpanan data.



---end of chapter---

4 comments:

Faiz Tapit said...

hahah.. aku tgk bdminton aje
game ke-3 21-10 ah

..SuRaYa.. said...

haah~~wah!!tak sangka ko minat sukan!!

haha..shila plg sengal!!tak sudah2 dgn korea dia!

themissingikmal said...

suraya, shila memang...nk je aku bawak bomb pastu letopkan kumpulan shinee dpn mata die....hahaha

themissingikmal said...

paiz, hahaha aku xigt la 9 ke 10...ape beze nyer? hahaha kala gak